Estrenem temporada parlant del dol

1

Com tractar el tema de la mort amb els infants? Dos experts en dol, Xusa Serra i Edward Herreweghe, ens donen pautes de com actuar quan perdem algú proper a la família. Mauro Vega va perdre la seva dona quan el seu fill només tenia cinc anys. Ell es va deixar assessorar i ajudar per un grup de dol, experiència que ens explica.

Una altra família, els Marcet Rivas, van intentar viure amb normalitat la mort de l’avi, que és normalment la primera que viuen els nens i nenes. Acompanyem Xusa Serra a uns tallers que imparteix a una escola de Primària, per a nois i noies de sisè i pel seu professorat. És sorprenent la quantitat d’emocions que mostra l’alumnat quan es parla de pèrdues.

Anem a una altra escola, la Cooperativa El Puig d’Esparreguera, on fa anys una alumna va morir i fins ara els seus companys l’han mantingut en el record, gràcies a una bona gestió que es va fer des del centre escolar.

Si prefereixes, també pots escoltar la versió radiofònica del programa.

Després de veure el capítol, ens quedem amb aquestes conclusions:

• A l’infant li interessa saber el que passa a la família, quan hi ha dol
  • Preparem, a poc a poc, els fills pel dia que nosaltres no hi siguem
  • És molt important que els fills expressin emocions
  • L’infant necessita sentir-se segur. Expliquem, amb les seves paraules, la veritat
  • Si l’infant fa una pregunta vol dir que està preparat per escoltar la resposta
  • No apartem els infants de la família, en el moment del dol
  • Les caixetes amb records poden ajudar els nens a fer el procés de dol
  • Parlar de la persona que ens ha deixat és bo, per a l’infant
  • Si podem, busquem el suport familiar
Publicat dins de Temporada 8

Una comentari en l'entrada: Estrenem temporada parlant del dol