Des de l’Observatori contra l’homofòbia alerten que les aules són, en ple s XXI, un entorn on es discrimina per raons d’identitat i orientació sexual. Més del 5% dels/les alumnes lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals (LGTB) afirma haver estat agredit físicament (puntades, cops, empentes, etc.) alguna vegada en el seu Institut per ser o semblar LGTB, i més de l’11% reconeix haver-ho presenciat. Com viuen infants i joves i les seves famílies la discriminació i com podem lluitar contra aquest estigma. En aquest capítol abordem aquesta qüestió i donem eines per treballar-ho a casa.
PROGRAMA DE RÀDIO
QUEDEM-NOS AMB AQUESTES CONCLUSIONS
- Hi ha persones que s’identifiquen amb un gènere diferent de l’assignat en néixer
- No hem d’educar com si només l’heterosexualitat fos normal i sana
- És molt important la tasca que fa l’Observatori contra l’homofòbia
- Facilitem el clima perquè el fill/a expressi la seva orientació sexual
- Tres de cada 4 joves han estat testimonis d’agressions homòfobes
- Evitem ser còmplices de les burles a col·lectius LGTBI
- Les escoles han de treballar sistemàticament contra l’homofòbia
- Cal evitar que les persones del col·lectiu LGTBI estiguin soles
- Demostrem al fill/a total estimació (sense coma) i li estarem donant seguretat
- Sortosament hem avançat: la transsexualitat ja no és considerada una malaltia
- Avui tenim protocols d’atenció i derivació més avançats
- A partir dels 3 anys, els fills/es fan referència al sexe amb el qual s’identifiquen
- Escoltem els fills/es i no tinguem por