5 [Programa i conclusions] ‘Quina extraescolar faig?’

6

1. “Una activitat extraescolar no és ha de ser entesa com una càrrega pels nostres fills, sinó com un complement magnífic per a la seva educació”.

2. “Avui dia tenim una oferta enorme d’activitats extraescolars. Podem triar i remenar, abans de decidir”.

3. “És difícil fixar una edat adient per començar a fer extraescolars. La família ho ha de decidir segons quina sigui l’activitat i fins a quin punt complementa allò que l’alumne fa durant la setmana”.

4. “Naturalment, la decisió sobre extraescolars fer pot presa juntament amb els fills, però cal que els pares aportem seny i recordem, sempre, que la darrera nostra responsabilitat és nostra”.

5. “Quan decidim extraescolars, siguin quines siguin, és important que els nostres fills les agafin amb la màxima il·lusió possible. Esforcem-nos perquè sigui així”.

6. “No obliguem els fills a fer extraescolars per motius poc justificats. Pensem quins són els seus gustos i les seves necessitats”.

7. “No fem servir les extraescolars per premiar o castigar. Són part d’un conjunt d’educació que volem pel nostre fill i no és recomanable agafar-les i deixar-les segons el comportament dels fills”.

8. “Triem l’extraescolar que triem (lúdica, motriu, intel·lectual…) val la pena assegurar-nos que, pel nostre fill, és una font de plaer”.

9. “Avui dia, sortosament, el sector de lleure s’ha professionalitzat molt. Per tant, darrera de cada activitat extraescolar hi ha d’haver un projecte educatiu. Com a pares, ens toca demanar-lo i conèixer-lo”.

10. “Les extraescolars s’han de combinar, evidentment, amb altres activitats dels fill (fer deures, ajudar a casa, jugar amb els amics…). És bo ajudar-los, poc a poc, a organitzar-se el seu temps”.

Publicat dins de General, Temporada 4

6 comentaris a l'entrada: 5 [Programa i conclusions] ‘Quina extraescolar faig?’

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.