Educar innovant

0

Assistim a una revolució a les aules. Es parla d’innovació i són molts els mestres que fan mans i mànigues per ensenyar d’acord als nostres temps. De què parlem quan parlem d’innovació a les aules? Quin és el paper de les famílies davant una nova manera d’abordar l’educació? Hem anat a diferents escoles que treballen la innovació i ens expliquen com treballen. Concretament són els Instituts Matadepera i Viladomat (Barcelona), l’escola Sadako (Barcelona) i l’escola Isidre Martí (Esplugues de Llobregat). Els nostres experts Boris Mir, Federico Malpica i Joan Maria Girona ens ajuden a comprendre millor què és i què implica ensenyar innovant.

Pots recuperar el programa televisiu a la carta:

Pots recuperar el programa de ràdio:

Quedem-nos amb aquestes conclusions:

  • L’informe PISA i l’arribada de moltes metodologies porten els centres a innovar
  • … i la societat canvia. Cal educar de maneres diferents.
  • L’accés a la informació d’infants i joves ha canviat completament
  • El moment actual demana canviar tota l’escola
  • La tasca activa i el treball en equip dels alumnes és, avui, un canvi metodològic bàsic
  • Treballar per àmbits, fer-se preguntes, observar… així aprenem millor
  • Relacionar l’escola amb la vida real: una altra estratègia innovadora
  • Innovar també inclou avaluar d’una manera diferent
  • No tant un mestre que ensenya, sinó un alumne que aprèn
  • Iniciativa i creativitat de l’alumne
  • Mestres i professors, treballant cooperativament
  • Xarxes d’innovació: els centres es plantegen el que fan i aprenen els uns dels altres
  • Cal conèixer bé les innovacions que els centres fan, per poder triar
  • El neguit de les famílies es redueix en veure que la innovació aporta molts bons resultats
  • Participem activament amb el centre i donem suport a la innovació que faci
Publicat dins de Temporada 9

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *