Assistim a una revolució a les aules. Es parla d’innovació i són molts els mestres que fan mans i mànigues per ensenyar d’acord als nostres temps. De què parlem quan parlem d’innovació a les aules? Quin és el paper de les famílies davant una nova manera d’abordar l’educació? Hem anat a diferents escoles que treballen la innovació i ens expliquen com treballen. Concretament són els Instituts Matadepera i Viladomat (Barcelona), l’escola Sadako (Barcelona) i l’escola Isidre Martí (Esplugues de Llobregat). Els nostres experts Boris Mir, Federico Malpica i Joan Maria Girona ens ajuden a comprendre millor què és i què implica ensenyar innovant.
Pots recuperar el programa televisiu a la carta:
Pots recuperar el programa de ràdio:
Quedem-nos amb aquestes conclusions:
- L’informe PISA i l’arribada de moltes metodologies porten els centres a innovar
- … i la societat canvia. Cal educar de maneres diferents.
- L’accés a la informació d’infants i joves ha canviat completament
- El moment actual demana canviar tota l’escola
- La tasca activa i el treball en equip dels alumnes és, avui, un canvi metodològic bàsic
- Treballar per àmbits, fer-se preguntes, observar… així aprenem millor
- Relacionar l’escola amb la vida real: una altra estratègia innovadora
- Innovar també inclou avaluar d’una manera diferent
- No tant un mestre que ensenya, sinó un alumne que aprèn
- Iniciativa i creativitat de l’alumne
- Mestres i professors, treballant cooperativament
- Xarxes d’innovació: els centres es plantegen el que fan i aprenen els uns dels altres
- Cal conèixer bé les innovacions que els centres fan, per poder triar
- El neguit de les famílies es redueix en veure que la innovació aporta molts bons resultats
- Participem activament amb el centre i donem suport a la innovació que faci