1. “Mostrem al nostre fill que tenim interès per l’escola, per allò que hi aprèn, per allò que hi fa. Així l’ajudarem molt a què ell connecti escola i realitat”.
2. “No fem que l’estona a casa sigui un allargament de l’estona d’escola. A casa, fem-li fer, sempre que puguem, coses de la vida quotidiana”.
3. “Hem de garantir que els fills facin els deures, i fins i tot poden ajudar-los a estudiar i aprendre, però no fer-los en lloc seu. Això no els ajudarà en res”.
4. “La nostra tasca, pel que fa als deures, és recordar-los que els tenen, donar-los eines perquè s’organitzin el temps i els facin, i garantir que els queda temps d’oci per gaudir”.
Text: Ajudem-los a ser autònoms.
5. “Els pares ajudarem molt a enriquir el que es fa a l’escola si som capaços de mantenir-hi una relació propera, de complicitat, de màxima confiança i de molt diàleg”.
6. “Donem oportunitats als nostres fills perquè aprenguin a organitzar-se el temps i perquè creixen autònomament. Si els ho fem tot no els deixem créixer”.
7. “Que les famílies entrem a l’escola i compartim coses amb ella és altament enriquidor pels nostres fills. Permet un intercanvi cultural entre alumnes i entre famílies”.
8. “No ens despreocupem del que es fa a l’escola. Mestres i professors són professionals de l’educació, però a casa hem de saber què s’hi aprèn i ser al costat del nostres fills tan com puguem”
9. “Les activitats culturals no són només tasca de l’escola. Busquem-ne per anar-hi amb els nostres fills”
Retroenllaç: Xerrada col·loqui: “La feina d’escola arriba a casa: Hem d’ajudar-los?”
Retroenllaç: Recordatori: Xerrada col·loqui Dimecres 28 de gener a les 17:30